יום שני, 24 בנובמבר 2014

יום הסטטיסטיקה העולמי


20/10/14 מוגדר בתור יום הסטטיסטיקה העולמי. כדאי לנצל את היום הזה על מנת לבדוק כיצד מתבצעים תהליכי שמאות, ובעיקר כדי לברר מה מסתתר מאחורי תחום הנדל"ן. מחירי הדירות בישראל נמצאים במגמת עלייה כבר שנים רבות ולא מעט גורמים במגזר הפרטי, העסקי והמוסדים תוהים על כך. לפי המספרים הסטטיסטיים של כמות הדירות והנכסים שנרכשו במהלך השנה האחרונה, הביקוש לנדל"ן אינו נרגע.
ראשית, יש לציין כי הביקוש לדירות חדשות דווקא ירד בשנת 2014. כך לדוגמא עמדה הכמות המבוקשת של דירות חדשות בחודש אפריל על 2,790 יחידות, כאשר מתוכן 1,610 היו דירות חדשות שהוצעו למכירה עבור הציבור הרחב וכל השאר דירות לשימוש עצמי של בעלי הקרקע, קבוצות רכישה או השכרה. שנית, הנתון הקודם אינו מגלם את הביקוש לדירות יד שנייה שמקזז את ההפרש. במילים אחרות, נתוני שמאות בתחום הנדל"ן גורסים כי הביקוש לנכסים אינו מושפע מהבטחות הממשלה, שר האוצר או בעלי אינטרסים אחרים.

כיצד נתוני שמאות משפיעים עליכם?

לא משנה אם אתם גרים בדירה שכורה או אם כבר יש לכם בית פרטי, כדאי שתדעו כיצד נתוני שמאות משפיעים עליכם. ביום הסטטיסטיקה העולמי ניתן להבין כיצד פועל שוק הנדל"ן ולהיערך בהתאם לקראת השנים הבאות. הנה כמה נתונים שפורסמו לאחרונה ומהם אי אפשר להתעלם:
·         31% מסך הכמות המבוקשת של הדירות החדשות היו במחוז המרכז
·         רק 10% מהביקוש לדירות חדשות היה במחוז חיפה
·         מחוז הצפון הוא היחיד בו לא חל שינוי בביקוש בין שנת 2014 לשנת 2013
·         53% מהדירות החדשות נבנו על קרקע בבעלות פרטית ולא על קרקעות המדינה
לסיכום, כדאי להישאר עם אצבע על הדופק ולהמשיך לעקוב אחר נתוני יום הסטטיסטיקה על מנת להימנע מהוצאות נדל"ן לא רצויות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה