יום רביעי, 20 באוגוסט 2014

הערכת נזקים בנכסים עקב פגיעות טילים

שמאי מקרקעין יכול להציע שירותי הערכת נזקים במגוון של מקרים, לרבות ליקויי בנייה, פגעי מזג אוויר או עבודות
שיפוץ שלא הסתיימו. יחד עם זאת, במדינה כמו ישראל יש לעיתים צורך גם בהערכת נזקים בנכסים עקב פגיעות טילים. הערכה כזו מתאפיינת במספר תכונות ייחודיות:


א. מצב חירום – רוב אנשי המקצוע המבצעים הערכת נזקים בנכסים עקב פגיעות טילים נדרשים לעבוד במצב חירום. המשמעות היא עיכוב בתהליך ההערכה, אך מצד שני צורך בסיום מהיר ככל האפשר של הפעולה.
ב. כתיבת חוות דעת – חוות דעת הנכתבת על ידי שמאי דירות יכולה לעבור אל בית המשפט או כל גוף אחר לבחירתו של הלקוח. על הלקוח להעסיק שמאי דירות מקצועי ואמין הכותב חוות דעת ברורה ולגיטימית.
ג. סוגי נכסים – פגיעות טילים אינן מבחינות בין סוגים שונים של נכסים. מבחינת הלקוח, הדבר החשוב הוא להעסיק שמאי המסוגל לבצע הערכה ואומדן של נזקים בדירות, חנויות, מפעלים, מבני תעשייה, מחסנים, משרדים, משק חקלאי, תחנות דלק וקרקעות.

קבלת פיצוי בזכות שמאי דירות
במידה ובוחרים להעסיק שמאי המתמחה בדירות לצורך הערכת נזקים לאחר פגיעות טילים, רצוי להביא בחשבון את ההבדלים בין השומות הבאות:
  •          שווי שוק
  •          ירידת ערך
  •           טבלת איזון
  •          שימוש חורג או קבלת הקלות על היטל השבחה


שמאי דירות עוסק בהערכות שווי של נכסים נסחרים הנחשבים מוצרים הטרוגניים. עלין להכיר את התמורות בשוק הנדל"ן, אך באותה מידה לייצג את האינטרסים של הלקוח ולכתוב חוות דעת העולה בקנה אחד עם סוג הנזק. בנוסף, שמאי ברמה גבוהה יכול לתרום לשירותי ייעוץ והתנהלות מול משרד האוצר. יש גורמים האחראיים על מתן פיצוי עקב פגיעה בנכס כתוצאה ממצבי חירום אולם נדרשת חוות דעל של שמאי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה